Kylie Jenner ble født 10. august 1997 i Los Angeles. Hun er kjent både i underholdning og forretningsverdenen. Som Instagram influencer, reality-TV-stjerne og forretningskvinne har hun gjort stor innflytelse.
Hun ble først kjent gjennom Keeping Up with the Kardashians i 2007. Kylie har bygget sitt eget imperium, som inkluderer Kylie Cosmetics. Hun er anerkjent i skjønnhetsindustrien og ble kåret til milliardær av Forbes, med en verdi på 7,85 milliarder NOK i 2018.
På Instagram har Kylie over 100 millioner følgere (i 2018). Hun er blant de mest fulgte på plattformen. Hun ble også den yngste på Forbes Celebrity 100-liste i 2017.
Kylie Jenner er et kjent navn i popkulturen i dag. Hun har stor påvirkning gjennom sitt arbeid og sin tilstedeværelse online.
Introduksjon til Kylie Jenner
Kylie Jenner er kjent i mote- og underholdningsverdenen. Hun ble først kjent gjennom «Keeping Up with the Kardashians». I denne serien får vi se hvordan Kardashian-Jenner familien lever. Kylie har utviklet karrieren sin og blitt en viktig skikkelse i skjønnhetsbransjen med sitt firma Kylie Cosmetics.
Hun oppnådde stor suksess raskt med Kylie Lip Kits. Dette bidro til å bygge opp hennes milliardimperium. Suksessen skyldes delvis hennes bruk av Shopify som e-handelsplattform. Vi ser hvordan Shopify har støttet veksten av Kylie Cosmetics ved å være brukervennlig og skalerbar.
Kylie påvirker også sosiale medier sterk, særlig på Instagram. Hun har millioner av følgere der. Sosiale medier lar henne nå ut til flere enn kun TV-seere og magasinlesere. Hennes direkte kommunikasjon med fans og deling av opplevelser gjør henne til et forbilde for mange.
Kylie Jenner viser hvordan man bygger et vellykket merke i mote- og skjønnhetsindustrien. Hennes måte å bruke e-handel og sosiale medier på gir lærdommer for andre som vil vokse i dagens digitale verden.
Kardashian-Jenner Familien
Kylie Jenner tilhører Kardashian-Jenner familien. De er blant de mest kjente innen underholdning og mote. Familien består av Kylie, hennes søstre Kim, Khloé, Kourtney Kardashian, og Kendall Jenner. De har vært med på å forme kultur gjennom reality-TV, sosiale medier og moteverdenen.
«Ingen annen familie har hatt en slik bred innflytelse på både popkultur og mote som Kardashian-Jenner familien.»
Reality-showet «Keeping Up with the Kardashians» lot oss følge med på deres liv. Det var populært i nesten 15 år. Showet førte til mange populære produkter innen kosmetikk og moteklær. Kylie har spesielt utmerket seg som en moteikon med Kylie Cosmetics.
Kim Kardashian er også kjent over hele verden. Ikke bare som et familiemedlem, men som et moteikon. Hun har introdusert nye skjønnhetsstandarder og ledet vellykkede forretninger, som hennes kosmetikkmerke. Sammen har Kardashians og Jennerne forsterket sin ledende rolle i underholdnings- og forretningsverdenen.
Kylies Karriere som Reality TV-stjerne
Kylie Jenner har gjort seg kjent i reality-TV-verdenen. Hun har vært med i Keeping Up with the Kardashians fra hun var liten. Showet viser Kardashian-Jenner-familiens liv, noe som fenger TV-seere. Det har vært sendt i 20 sesonger. Vi får se hvordan familien håndterer både personlige og jobbrelaterte saker.
Keeping Up with the Kardashians
Startet i 2007, og har blitt et ikonisk realityshow. Det handler om livet til en kjent familie med Kris Jenner i spissen.
Serien har vist oss drama, konflikter og forsoninger. Kylie, som vokste opp foran kameraene, har skapt seg en karriere som realitystjerne.
Life of Kylie
Etter å ha etablert seg i Keeping Up with the Kardashians, fikk Kylie sin egen serie, Life of Kylie, i 2017. Serien gir oss et innblikk i Kylies liv. Vi får se hvordan hun jobber med Kylie Cosmetics.
Showet viser utfordringene og gledene i hennes vei mot suksess. Både i livet og i næringslivet.
Kylie har bevist at hun er mer enn en realitystjerne. Hun har vist fram sin forretningssans og evne til å balansere berømmelse og suksess. Kylies vei fra Keeping Up with the Kardashians til Life of Kylie har formet hennes karriere og offentlige image.
Ønsker du vekst på Instagram?
Vi hjelper deg med vekst på Instagram!
Kylie Cosmetics
Kylie Cosmetics ble startet av Kylie Jenner i 2016. Det ble fort en stor aktør i skjønnhetsbransjen. Først kjent som «Kylie Lip Kits», endret merket navn for å vise til et større produktspekter og økende popularitet. Til tross for kritikk, har merket beholdt sin verdi i markedet.
I november 2019 solgte Kylie Jenner 51% av Kylie Cosmetics til Coty for $600 millioner. På det tidspunktet var selskapet verdt rundt $1,2 milliarder. Denne avtalen viser suksessen Kylie Jenner har oppnådd med merket. Nå forbereder Kylie Cosmetics en ny lansering den 15. juli. Produktene blir tilgjengelige på KylieCosmetics.com og hos Ulta i august.
- 37 nyanser av den kjente Kylie Lip Kits
- 30 High Glosses
- 32 Matte Liquid Lipsticks (som holder i opp til 8 timer)
- 9 lip liners
- 4 lip blushes
For første gang tilbyr Kylie Cosmetics også gel eyeliner pencils. Det kommer i 15 matte og shimmer farger. De er vanntette og ikke lett å smudge. Det bemerkelsesverdige med relanseringen er at alle nye produkter er rene og veganske.
Kylie Cosmetics blir også tilgjengelig internasjonalt. Du finner dem hos Harrods og Selfridges i Storbritannia, Douglas i Europa, og Mecca i Australia. Dette utvider merkets tilgjengelighet globalt.
Den andre kolleksjonen fra Kendall og Kylie-samarbeidet kom 1. april 2023. Den inkluderer fire produkter med priser mellom $16 og $49. Disse produktene blir tilgjengelige på Ulta.com og Nordstrom.com fra 13. april 2023. Dette partnerskapet hjelper Kylie til å fortsette som en ledende figur i skjønnhetsverdenen.
Kylie Jenners Rikdom og Forbes Anerkjennelse
Kylie Jenner har gjort stor suksess i skjønnhetsindustrien som en kjent celebrity entrepreneur. Hun ble den yngste self-made milliardæren noensinne i 2019, ifølge Forbes. Bare 21 år gammel oppnådde hun dette fantastiske målet.
Hennes suksess kommer fra hennes selskap, Kylie Cosmetics. Etter å ha lansert en lip kit i november 2015, vokste selskapet raskt. Produktet ble utsolgt på under et minutt, og Kylie Cosmetics er nå en ledende aktør i kosmetikkbransjen.
I 2020 solgte Jenner 51% av selskapet til Coty, et kjent skjønnhetsselskap. Denne handelen viser hennes dyktighet og smarte som forretningskvinne. Hennes økonomiske bragder har sikret henne en plass blant milliardærene i Forbes, og understreker hennes innflytelse.
Kylie er også en stor stjerne på sosiale medier. Hun var den mest fulgte kvinnen på Instagram i desember 2021. Selv om Selena Gomez overtok tittelen i 2023, er Jenners digitale tilstedeværelse fortsatt sterk. Med to barn, Stormi og Aire, inspirerer hun unge over hele verden. Hun mestrer både foreldre- og forretningslivet.